DÜNYAYI KURTARAN KADINLARDA ARA

25.3.16

yıkanabilir Pamucco pedler

Üç aydır yazmayı planladığım yıkanabilir ped yazısıyla sonunda karşınızdayım. Pamucco yıkanabilir pedlerimi tam üç menstruasyon dönemi boyunca kullandım ve kesinlikle tavsiye ediyorum.
pedlerin alt yüzlerinde, iki kumaş katmanı arasında, incecik bir sızdırmaz tabaka var
Sitedeki yazılarda bugüne kadar defalarca söz ettiğim (mesela #direnmenstruasyon), bir süre MeLuna kaplarla birlikte yurtdışından getirtmek üzere sipariş aldığım, fakat ta Almanya'dan getirtmeyi gereğinden fazla maliyetli bulduğum için satışını kaldırdığım, bir ara da kendim dikmeyi denediğim ama seri üretime geçecek vakti ve enerjiyi bulamadığım yıkanabilir kumaş pedleri sonunda Türkiye'de üreten birilerini buldum. Daha önce kendi diktiğim ve yurtdışından getirdiğim kumaş pedleri tek başına veya menstruasyon kabımla birlikte defalarca kullanmış biri olarak Pamucco pedlerin piyasadaki pek çok seçenekten daha kullanışlı olduğunu da söyleyebilirim.
günlük pedler tamamen pamuklu kumaştan üretiliyor
Pamucco, sade, doğal ve sağlıklı bir yaşam arayışındaki üç annenin ortak çabasıyla kurulmuş. Çocukları için yıkanabilir bebek bezi kullanmak istediklerinde ithal, kimyasal boyalı ve sentetik malzemelerle karşılaşmışlar. Uzun araştırmalar ve denemeler sonunda sadece en dıştaki sızdırmaz tabakasında nefes alan ve nem biriktirmeyen sentetik bir tabaka kullanarak geri kalanı tamamen pamuklu kumaşlardan dikilmiş bezler üretmişler, önce kendi çocuklarında kullanıp sonra satışa sunmuşlar.
Çocuk bezlerini piyasaya sürdükten sonra gelen talepler doğrultusunda menstruasyon, lohusa ve günlük ped üretimine de el atmışlar. Bu pedlerde de tenimize değen tüm kumaşlar %100 pamuklu ve Türkiye'de üretilmiş.
Pamucco ürünlerinde;
  • Nanotekloji içeren sızdırmaz malzemeler yok,
  • Kimyasal yok (Dioksin, Sodyum Poliakrilat, Titanyum Dioksit ve niceleri), 
  • Naylon ve türevi doğada uzun yıllar çözünmeyen malzemeler yok.
Şimdi gelelim kullanıma...

Pamucco'nun hazırladığı talimatlara ek olarak, ben kendi deneyimimden yola çıkarak pedlerin nasıl kullanıldığını anlatmaya ve önemli bulduğum noktaları vurgulamaya çalışayım. 

Özellikle benim jenerasyonumdaki kadınların kumaş pedler hakkında pek çok önyargısı olduğunun farkındayım. Çoğumuz petek dokulu üst yüzey çağında, kumaş pedlerin zahmetli, sağlıksız, konforsuz oldukları telkinleriyle büyüdük. Bugünse kullan-at ped ve tamponların sağlıksız, konforsuz ve doğaya zararlı oldukları artık çoğumuzun malumu (Malum olmayanlar için https://www.ayrintiyayinlari.com.tr/kitap/lanet/704). O halde kafamıza kazınmış pazarlama stratejilerini sorgulayıp konfor alanımızı biraz esnetelim mi? 

Pratik mi?
çıtçıtların yeri ve katmanların kalınlıkları

Pamucco kumaş pedler sızdırmaz ve kanatlı bir dış katman ile içine çıtçıtla sabitlenen emici bir iç katmandan oluşuyor. Tıpkı kullan-at pedleri yerleştirir gibi iç çamaşırımıza yerleştiriliyor, çıt çıt ile kanatlar birbirine tutturuluyor. 3-4 saat ya da pedin emme kapasitesinin dolduğunu gördüğümüzde pedi çıkartıp içine karbonat, boraks ya da çamaşır sodası katılmış su dolu bir kovaya bastırıyor, yerine temiz bir ped takıyoruz. Eğer evde değilsek pedimizi sızdırmaz katman dışa gelecek şekilde katlayıp çıtçıtlayarak bez bir torbaya koyarak eve götürüyoruz. 

Temizlik
Ben her akşam o gün kullanıp suya bastırdığım pedleri soğuk su ve sabunla yıkayıp kurutuyor, menstruasyon dönemim bittiğinde hepsini çamaşır makinesinde tekrar yıkıyorum. Pedleri güneşte kurutma fırsatı bulabilirsem lekeler gerçekten büyük ölçüde azalıyor (Ama zaten kim korkar lekeden).Tüm çamaşırlarım gibi pedlerimi de sadece sabun tozu-boraks-karbonattan oluşan ev yapımı çamaşır deterjanımla yıkayıp yumuşatıcı yerine elma sirkesi kullanıyorum. Sirke zaten tüm yumuşatıcılardan daha güzel sonuç veriyor ama özellikle pedlerinizde kesinlikle yumuşatıcı ve çamaşır suyu kullanmamanızı tavsiye ediyorum. Çamaşır suyu hem kumaşın deforme olmasına neden oluyor hem de cilt sağlığı açısından zararlı. Yumuşatıcılar ise kumaşın emiciliğini azaltıp içerdiği parfümlerle yine vücuda, evinizdeki hava kalitesine vs. zarar veriyor. Bir de pedlerin dış katmanını asla kaynatmıyoruz, isterseniz sadece iç havluları kaynatabilirsiniz.

Konfor
Sızdırmazlık meselesi sanırım herkes için çok önemlidir o yüzden bunu vurgulamak istiyorum: Pamucco bezlerin dış katmanı gerçekten sızdırmıyor, ayrıca eskiden kullan-at pedlerle benim sık sık yaşadığım akıntının pedin kenarından akıp oradan kıyafetime bulaşma durumu kumaş pedlerde asla yaşanmıyor. Pamucco pedlerde pedin ileri geri yana kayması gibi bir sıkıntı da hiç yaşamadım, tabii sıkı bir iç çamaşırı giymek daima tavsiye ediliyor. Menstruasyon kabı ve kumaş ped kullanmaya başladığımdan beri henüz bir kez bile çarşaf ya da dış kıyafetlerde kan lekesi yaşamadım. Koku ve tahriş konusunda da yıkanabilir pedler kullan-at pedleri geride bıraktı. 8 saate yakın kullandığımda bile kesinlikle kötü bir koku oluşmuyor, ne terleme, ne tahriş ne de kaşıntı yapmıyor.

Ekonomi
Pedlerin ömrü kaç yıl olacak bilmiyorum fakat henüz görünür bir yıpranma durumu yok. Emici katmanı havlu kumaştan yapılmış, yani parçalar eskidiğinde evdeki eski havlulardan yedekler dikmek ve çok yoğun akıntı durumunda iki kat kullanmak da mümkün.

Mayıs 2018 güncellemesi: Pedleri hala kullanıyorum, kumaşlarda herhangi bir yıpranma yok, sadece emici iç parçasındaki çıtçıtlar gevşediği için bir kaç tanesine yedek içlerini taktım.  

Ekoloji

Kumaş pedler, menstruasyon kapları ve deniz süngerleri gibi evimizde her ay kendi kendimize dezenfekte edebildiğimiz, uzun süre tekrar tekrar kullanıldıkları için delicesine atık yaratmayan, vücudumuzu kimyasallara maruz bırakmayan ürünler ve bunları kullanmak ve temizlemek, doğaya bırakılan milyonlarca plastik pedin kirlettiği okyanusları temizlemekten kesinlikle daha kolay.

25 yorum:

  1. Sayın Blogger bir sorum var uzun zamandır ben de bu konuyu araştırıyorum sizin yorumunuz beni iyice destekledi,acaba iç havlu dış sızdırmaza sabitleniyor mu yoksa öylesine üzerine mi yerleştiriliyor. Bi de havlu ince mi kalın mi kullandığınızda kendini hissettiriyor mu..:)
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. merhaba, havlu kalın değil, 2-3 mm kadardır sanırım, ben kullanırken hiç rahatsızlık hissetmedim, havlu kumaştan iç çamaşırı giymek gibi bir his veriyor, havlu dış tabakaya en ön ve en arkadaki iki çıtçıtla tutturuluyor (bunlar da hiç hissedilmiyor), en iyisi yazıya daha açıklayıcı bir görsel ekliyorum, daha iyi bir fikir verecektir

      sevgiler

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim İlknur hanım, bu bilgi ve görsel çok daha aydınlattı bizi emeğinize sağlık herhalde artık sipariş verebilirim ayrıca kısa sürede cevap verdiğiniz için de tekrar teşekkür ederim iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. ilknur hanım bu yazınız için gercekten cok teşekkğür ederim. ben uzun süredir bu onuyu arastırıyorum ve deniz süngerinden sonra simdilik menstruasyon kabına geçti daha uzun süre koruduğu için. türkiyedeki hanımları bu konuda artık daha bilinçli olmaları gerekiyor. hem saglık hem de cevre açısından. gercekten böylece dünyayı kurtarabiliriz. tekrardan teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. ben teşekkür ederim konu ülkemizde tabu olduğu için bu bilgileri yayma sorumluluğu biz kadınlara ait, çevrenizdeki kadınlarla özellikle de genç kadınlarla paylaşmanızı dilerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
    2. Merhaba bu pedleri evde nasıl yapabiliriz peki

      Sil
    3. ingilizce olarak internette arayabilirseniz çok çeşitli modeller ve talimatlar var, türkçe bir tarif bulamadım, ilk fırsatta ben yazmalıyım demek ki :) şimdilik şu linkte resimli olarak anlatımını görebilirsiniz http://www.kadinlarkulubu.com/portal/saglik/kadin-pedi-bagi-nasil-yapilir-resimli-anlatim-101109.html

      Sil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Bu markayı daha önce duymamistim. Ben de yaklaşık bir buçuk senedir baby neo markasınınkileri kullanıyorum. gayet memnunum.
    Bu markayı da denemek isterim.
    Yazınız çok güzel ve bilgilendirici olmuş.
    umarım dünyada tekrar doğa sever yıkanabilir pedlere dönüş yapılır.

    YanıtlaSil
  9. Bu markayı daha önce duymamistim. Ben de yaklaşık bir buçuk senedir baby neo markasınınkileri kullanıyorum. gayet memnunum.
    Bu markayı da denemek isterim.
    Yazınız çok güzel ve bilgilendirici olmuş.
    umarım dünyada tekrar doğa sever yıkanabilir pedlere dönüş yapılır.

    YanıtlaSil
  10. hangi siteden almalıyım peki??

    YanıtlaSil
  11. kargo ücreti varmı peki

    YanıtlaSil
  12. pamukko da kullandım ama meg baby pedleri daha güzel tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  13. merhabalar,

    ponped marka pedler hakkında bir fikriniz var mı acaba? kimlerin ürettiğine dair bir bilgi bulamadım da, güvenilir ve özellikle kadın üretici ise daha gönüllü bir alışveriş yapacağım için size bir sormak istedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malesef, araştırıp birşeyler bulursam paylaşırım

      Sil
  14. Çok teşekkürler paylaşım için. Aklıma takılan birçok konuya cevap niteliğinde olmuş. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  15. Hala kullanıyor musunuz almalı mıyım arayış içindeyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kullanıyorum hala, artık piyasada başka markalar da var tabii isterseniz instagramda öne çıkan hikayelerimizde görebilirsiniz

      Sil

Popüler Yayınlar